Informatie

Deze website is een website van Hans de Groot die op donderdag 24 augustus 2023 online is gegaan, mede om mezelf beter  kenbaar te maken onder collega's van de Haagse Kunstkring.

 

Stichting Bando is in 2006 opgericht en is vanuit de samenwerking tussen verschillende werelddelen tot stand is gekomen.

Niet onbelangrijk is hierbij het bestaan van de Heilige Geest die in de vorm van Werkelijke Liefde in ieder mens aanwezig kan zijn.

 

Ik ga er vanuit dat ik als mens ter wereld gekomen met als doel om de weg naar werkelijke liefde te kunnen vinden.

 

Ook ga ik er vanuit dat ik mijn talenten, mijn tekortkomingen of beperkingen zeker niet voor niets heb gekregen en geloof ik dat gelijkgestemde mensen elkaar  tot rijke en levenskrachtige voorbeelden kunnen staan.

 

Kunst vertegenwoordigd uiteindelijk als  krachtige uiting van de mens :  

 

  • Toneel (de woorden waarmee we ons uitdrukken)
  • Muziek (de klank die we voortbrengen)
  • Beeld (De beelden die we kunnen voortbrengen)
  • Dans (de beweging die we zullen gaan en tonen)

  

Voor nadere informatie

neem contact op

via telefoon +31 (0)6  422 33 1 66 

Of mail: hdgtip@gmail.com

Hans de Groot (oprichter van Stichting Bando)

Information

This website is a website of Hans de Groot that went online on Thursday, August 24, 2023, partly to make myself better known among colleagues at the Hague Art Circle.

 

 The Bando Foundation was founded in 2006 and was established through cooperation between different parts of the world.

Not unimportant here is the existence of the Holy Spirit who can be present in every human being in the form of Real Love.

 

I assume that I came into this world as a human being with the aim of finding the way to Real Love. 

 

I also assume that I certainly did not receive my talents, shortcomings or limitations for nothing and I believe that like-minded people can be rich and vital examples for each other.

 

 

Art represents our powerful expression in being human through:

 

  • Acting (the words we use to express ourselves)
  • Music (the sound we produce)
  • Image (The images we can produce)

 Dance (the movement we will go and show)

 

For more information

please contact us

via telephone +31 (0)6 422 33 1 66

From email: hdgtip@gmail.com

Hans de Groot (founder of the Bando Foundation)

 

Leven als mens is tijdelijk

 

Het woord 

Het woord zou het beste uit Echte Liefde kunnen komen. Dit betekent dat je de betekenis van Echte Liefde moet gaan begrijpen of op zijn minst moet accepteren. Dit is van onschatbare waarde. Zonder het woord dat van boven komt en in nederigheid echt voortkomt uit Echte Liefde, heeft iets geen waarde. Of is zelfs gewoon waardeloos.

De klank

Ik zou willen dat de klank die ik overbreng, altijd vanuit werkelijke liefde zal kunnen zijn.

Want is dat niet zo, dan weet ik dat mensen vroeg of laat willen afhaken. Mensen hebben vaak het verlangen om het goede te kiezen, hoe moeilijk die soms ook te vinden zal zijn. Maar de juiste klank te kunnen vinden  is dus van een zeer groot belang!  

 

Het beeld

Helaas is het beeld van het leven als mens slechts tijdelijk. Maar het beeld van leven in de geest kan voor altijd zijn. Het is daarom heel belangrijk om het beeld van Echte Liefde echt in je op te nemen. Want als het een beeld is van tijdelijkheid, zul je zeker sterven en zal je leven eindigen. 

 

De beweging 

De beweging die je maakt, is gerelateerd aan de

de keuze die je maakt en die van belang kan zijn voor de eeuwigheid. Het is dus niet van tijdelijke aard en dus niet slechts voor een moment, maar voor altijd tot in de eeuwigheid.

De beweging in Werkelijke Liefde is voor de eeuwigheid.

 

Werkelijke Liefde is daarom de beweging van het doorgeven van die Werkelijke Liefde.

.

 

Human life is temporary

 

The word 

So the word must be in what love.That one understands the meaning of Real Love will actually get through It is therefore invaluable. Without the word that comes from above comes from Real Love everything is without value. Or just plain worthless.

The sound

I wish that the sound I convey can always be from true love.

Because if that isn't the case, then I know that sooner or later people will want to drop out. People often have the desire to choose the good, no matter how difficult that may sometimes be to find. But being able to find the right sound is of great importance!

 

 The image

Unfortunately, the image of life as a human being is only temporary. But the image of life in the mind can be forever. It is therefore very important to really absorb the image of Real Love. Because if it is an image of impermanence, you will surely die and your life will end.

 

The movement 

The movement you make is related to the choice you make and which can be important for eternity. So it is not temporary and therefore not just for a moment, but forever until eternity.

 

 

The movement in Real Love is for eternity.

Real Love is therefore the movement of passing on that Real Love.

 

Nader beschouwd

De 4-deling waar ik in mijn hele leven al zeer door gegrepen ben, hebben 4 erg belangrijke onderdelen als inzicht. Deze 4 onderdelen, zie ikzelf terug in een klein boekje dat ik in 2006 van een oudere vrouw in de Filipijnen heb gekregen en dat als titel met zich meedroeg: "Het mysterie van het menselijk leven" Later kreeg ik het boekje, nogmaals cadeau van een zeer goede vriend in onze gemeente, met de werkelijke voornaam SAMUEL. Ik noem hem mijn broeder en hij werd een vriend die zich ook gelijk aan heeft willen sluiten bij het idee van mijn stichting Bando als een van de belangrijke leden. De naam SAMUEL kwam ik wonderbaarlijk genoeg meerdere keren tegen. Na mijn persoonlijk onderzoek naar het hart, ontstond een groots hartenproject in de stad Zoetermeer met toevallig internationale collega-kunstenaars.

 

Over het ontstaan van een bijzondere krant

https://hartenkrant.jouwweb.nl/ 

Het resultaat van een groots onderzoek van mijn eigen hart, leidde zelfs tot het uitgeven van een hartenkrant

 

...en die hartenkrant heb ik naar de 2 meest bijzondere mensen uit mijn hart willen aanreiken.

 

Dit waren dus 2 personen die zeker heel sterk in mijn hart aanwezig bleken te zijn en van hele grote invloed zijn geweest in stappen die ik heb genomen in mijn leven. Mensen dus die van onschatbare waarde hebben kunnen zijn in de persoon HANS die ik uiteindelijk was geworden.

 

De eerste persoon die ik graag nader wil benoemen was mijn docente aan de kunstacademie met de naam Jacqueline Hoogeveen

 

JACQUELINE HOOGEVEEN

Zij was mijn rots in de branding en mijn meest inspirerende docent tijdens mijn 6-jarige bezoek aan de kunstacademie van de kunstacademie in Enschede. Zij is medeverantwoordelijk geweest van wie ik uiteindelijk als mens ben geworden.

Jacqueline is een vrouw die eigenlijk de titel zal kunnen dragen van professor, maar zo'n losse titel zegt me persoonlijk dus niets.

Wel wat zij in haar leven voorgestaan heeft. Ze is de pionier geweest van het Nederlandse Jeugdjournaal dat nog steeds iedere dag op miljoenen beeldbuizen van Nederland gezien wordt. Maar buiten dat was ze voor mij ook de mens die zeer bijzondere mensen naar de kunstacademie heeft kunnen halen, zoals kunstenaar, verhalenverteller WILLEM DE RIDDER, de GEBROEDERS WARMENDAM (Hauser Orkater), haar voormalige collega van het zogeheten jeugdjournaal LEONTIEN KEULEMENS, maar ook de zeer bijzondere radiokunstenaar RIK ZAAL, een mens die voor mij telt als de meest gedreven interviewers van heel Nederland, met bijvoorbeeld zijn latere interviews van ZAAL OVER DE VLOER

Echter het moment dat ik bij Jacqueline Hoogeveen in Deventer ging opzoeken om mijn eigen hartenkrant te willen overhandigen, was Jacqueline plotseling niet meer aan het werk op de academie. Nee, op het moment dat ik haar bezocht was ze even gestopt en was werkelijk vrijwillegerswerkt gaan doen bij wonder-boven-wonder DE HEILIG HART-KAPEL in de buurt van Deventer. Ik was zeer verrast om dit op die dag te vernemen. Ze had een probleem met haar been en kon niet goed meer lopen en daarom deed ze op dat moment het oude werk dat haar eigen vader aan het eind van zijn leven altijd had gedaan. Gelovige zieke mensen van een kerkgenootschap met de naam "HEILIG HART KAPEL" te gaan bezoeken. Het was dus voor het eerst dat ik dat toen vernam. Op het moment dat ik haar de HARTENKRANT overhandigde, werkte zij plotseling in DE HEILIG HARTKAPEL. Ik had dat werkelijk nooit verwacht. (ik geloof dus niet meer in toeval) 

 

WILLEM DE RIDDER

De 2e persoon die van zeer grote invloed is geweest, was de verhalenverteller, Willem de Ridder. Willem de Ridder was voor mij al van voor mijn contact met de kunstacademie in Enschede, een zeer inspirerend verhalen man. De man die ik dus al kende van zijn verhalenserie "WILHELMES" een hoorspelreeks waar ik dus zeer door werd gegrepen.

Door toedoen van de hierboven beschreven Jacqueline Hoogeveen, mocht ik op de eerste dag van de kunstacademie in Enschede (DE AKI) persoonlijk met deze zeer bijzondere (Fluxus-kunstenaar) Willem de Ridder kennis maken, en hoewel ik niet bepaald FLUXUS-minded was, vond ik de ontmoeting met deze Fluxus-kunstenaar werkelijk geweldig.

 

(Later mocht ik tijdens een opening in het Haagse fotografie museum nog persoonlijk kennis maken met zijn collega FLUXUS-kunstenaar WIM T SCHIPPERS, ook al was dat pas na 2003. Natuurlijk kende deze Wim Willem ook heel erg goed. En ja wie kent WIM T SCHIPPERS niet? (Vrijwel iedere Nederland kent in ieder geval zijn stem wel van BERT & ERNY)

 

Mijn ontmoeting met Willem heeft altijd heel veel met mij gedaan.

Ik was gek op zijn verhalen en hij was zondermeer een zeer inspirerend mens voor mij die nooit uit mijn leven kan verdwijnen.

Wij spraken in Amsterdam samen af in een café dat vlakbij het Amsterdamse museumplein was en ik liet hem onder een klein boekje met mijn schilderwerk zien en Willem noemde bij toen een "groot kunstenaar" een compliment dat ik zeker wel leuk vond, maar dat niet voor mij van het grootste belang was.

 

Meer was ik geïnteresseerd in zijn verhalen en zo liet hij mij kennismaken met een verhalenavond waarin Willem ging vertellen en ik werkelijk uren achter elkaar geboeid had kunnen zijn in zijn manier van vertellen.

 

Maar ook liet Willem mij kennismaken met de toen zogeheten "bioscoop van de toekomst" dat hij in de tijd ik hem voor het eerst sprak in Amsterdam, net had gelanceerd.

Dit was dus in de zogeheten voormalige MELKFABRIEK De bioscoop van de toekomst mocht je dus met je ogen dicht ondergaan. (Een geweldige ervaring vond ik dat) 

 

In ieder geval later ben ik Willem nog verschillende keren tegen gekomen.

 

O.a. in een galerie waar ikzelf had geëxposeerd en waar hij toen ook een zeer bijzondere expositie heeft willen introduceren met eigen verhaaltekeningen.

Het was werkelijk geweldig, maar vooral zijn persoonlijke rondleiding die hij vanuit die Galerie Spirit had bedacht in het nabijgelegen Stedelijk Museum.

 

Ik heb nog nooit zo gelachen als deze werkelijk fantastische vinding.

 

Ja, Willem de Ridder was werkelijk een man naar mijn hart, die ik altijd met mij mee zal dragen en ik ben blij dat ik nog een goede vriendin van hem heb mogen leren kennen, met een naam die mij werkelijk tot het geloof heeft kunnen brengen in een tijd waarin ik het heel erg moeilijk had en mezelf met een gebroken hart voort moest bewegen.

 

Mijn zeer grote teleurstelling in veel advocaten waar ik plotseling in mijn leven mee te maken had kunnen krijgen, waren werkelijk onbeschrijflijk.

 Ik weet ook nog goed te herinneren dat ik toen voor het eerst een advocaat met een hart zag op de televisie. Dit na een vuurwerkramp in Volendam.

Ik zag een advocaat met een gevoel en dat vond ik zo bijzonder dat ik hem gelijk als mijn advocaat had gewild.

Het was de Nederlands bekende advocaat Wim Anker uit de stad Leeuwarden die samen met zijn broer een advocatekantoor was begonnen in een mij zeker niet onbekend gedeelte van het centrum van Leeuwarden.

 

Maar het gebouw waar deze 2 gebroeders hun kantoor hebben was dus tevens nog een oud huis voor Rembrandt van Rijn geweest.

 

 Ik stelde de "advocaat met gevoel" toen gelijk voor om hun een groot schilderij te willen schenken en riep mijn grote wens uit om Wim als mijn advocaat te willen.

 

Helaas Wim was een strafrechtadvocaat en kon me niet helpen, maar had wel belangstelling om mijn zeer grote schilderij te ontvangen. Dit schilderij heb ik nog persoonlijk gebracht naar de ouder binnenstad van Leeuwarden, de plaats waar het schilderij nu nog steeds aanwezig zou kunnen zijn. (Ook nu zoek ik weer behuizing voor grote schilderijen en hoop die binnenkort weer te vinden)

 

Maar goed, bij mijn daadwerkelijk persoonlijk overhandigen van mijn hartenkrant aan Willem de Ridder, nam ik niet alleen die krant, maar tevens nog een groot schilderij van een ridder voor Willem mee.

 

Het was gemaakt naar aanleiding van een ets die ik ooit van iemand had ontvangen.

Willem was er erg blij mee en vertelde toen mij opnieuw zeer bijzondere verhalen.

 

Hij vertelde mij dat hij eens Nederland was ontvlucht en naar Amerika was gegaan en dat hij toen de bijzondere advocaat Arnold Patent was tegen gekomen.

Dit was zo bijzonder en inspirerend geweest dat Willem het idee had kunnen krijgen om weer terug naar Nederland te gaan om in Nederland een spel met de naam SPIEGELOGIE  te gaan introduceren.

Willem had zich voor een paar maanden teruggetrokken op het Oerd (natuurgebied op het Waddeneiland Ameland) en het boek SPIEGELOGIE geschreven.  

 

Voor dit boek had Willem ook nog een speciale rap geschreven. Deze rap die op een cd kwam niet op het moment van mijn bezoek in Bussum bij Willem aan en hebben we toen samen beluisterd.

 

Zijn boek SPIEGELOGIE bleek dus een groot succes te zijn geworden en er waren in Nederland en België werkelijk honderden fanclubgroepjes spontaan aan de grond gekomen om dit spel te willen gaan spelen.

 

Ik was zeer onder de indruk en kocht toen gelijk dat handboek van SPIEGELOGIE. En hoe was ik verrast toen ik toen op een van de eerste bladzijdes een zeer lovende introductie van een Nederlandse advocaat las van een vrouw die de naam SAMUELS in haar achternaam droeg?

 

Ik had dus iets met namen en met advocaten zoals ik hiervoor al beschreef, en wilde die bewuste advocaat die voorkwam in het zeer bijzondere boek van mijn collega-kunstenaar Willem, zeker leren kennen.

Maar alvorens ik dit werkelijk deed, boog ik me over de naam SAMUELS, wie was SAMUEL ook alweer? 

 

Ik besloot daar onderzoek naar te gaan doen en zocht in het telefoon boek naar de naam SAMUEL en ik vond een stichting die deze naam droeg.

Die stichting heb ik toen gelijk op willen bellen en willen vragen naar het verhaal dat achter de naam van SAMUEL zat.

 

Dit zeer bijzondere verhaal van SAMUEL was dus dat hij de zeer bijzondere zoon was van HANNAH.

 

Via de telefoon genoot ik van dat verhaal en bedankte de vrouw van stichting SAMUEL en wilde de verbinding weer verbreken.

Maar toen kwam er plotseling dus een wedervraag:

 

"Meneer wilt u niet iets meer weten van Bijbelverhalen?"

 

Want er was op dat moment net een gratis onlinecursus waar zij van wist die er werd begonnen.

 Waarom Jezus

 

Hoewel ik niet echt heel veel met de Bijbel had, heb ik hier toen toch maar in toegezegd. Dit werd dus werkelijk het moment dat ik echt mijn allereerste Bijbel met als titel: "WAAROM JEZUS?" kreeg toegestuurd. En ik heb de cursus met heel veel plezier doorlopen.

 

Maar nu weer even terug naar de advocaat van het voorwoord van Willem de Ridder (mijn zeer belangrijke hartsman.) 

 

Ik heb advocaat Yvonne Samuels toen persoonlijk mogen leren kennen en dat was werkelijk heel erg bijzonder.

 

En tot op de dag van vandaag heb ik een bijzonder contact met haar. Ook ben ik de Spiegelogie fanclub voor 2 jaar binnen getreden, want in Den Haag waren er zelfs 2 fanclubgroepjes ontstaan. Ik heb daar heel veel positieve ervaringen in mee kunnen maken. 

 

Er was natuurlijk al veel eerder een sterke band tussen mij en Willem ontstaan. Zelfs toen ik in Enschede weer wilde verlaten en ik in het Amsterdamse Wilhelmina Gasthuis Ziekenhuis werkelijk in de zogeheten VROUWENKLINIEK kwam te wonen, was het mijn allereerste wens om Willem eens echt persoonlijk te willen ontmoeten.

 

 (Overigens de vrouwenkliniek bleek het ziekenhuis waar mijn eigen moeder was geboren)

 

A closer look

The division of four that I have been deeply fascinated by all my life, have 4 very important parts as insight. I see these 4 parts in a small book that I received from an older woman in the Philippines in 2006 and which was entitled: "The mystery of human life."

Later I received the booklet, repeatedly as a gift from a very good friend in our church, with the real first name SAMUEL. I call him my brother and he became a friend who also wanted to join the idea of ​​my Bando foundation as one of the most important members.

Miraculously, I came across the name SAMUEL several times.

After my personal research into the heart, a major heart project was created in the city of Zoetermeer with possibly international fellow artists.

 

About the origins of a very special newspaper

( https://hartenkrant.jouwweb.nl/ 

The result of a great investigation of my own heart, even including the publication of a heart newspaper

 

...and I wanted to give that heart newspaper to the two most special people from my heart.

 

So these were 2 people who certainly turned out to be very present in my heart and who had a great influence on the steps I took in my life. People who can be of inestimable value in the person HANS that I eventually became.

 

 

The first person I would like to name was my teacher at the art academy named Jacqueline Hoogeveen

 

 

JACQUELINE HOOGEVEEN

She was my rock and my most inspiring teacher during my 6-year visit to the art academy of the art academy in Enschede. She was partly responsible for who I ultimately became as a person.

 

Jacqueline is a woman who could actually hold the title of professor, but such a loose title means nothing to me personally. Well what she stands for in her life. She was the pioneer of the Dutch Youth News that is still seen every day on millions of TV screens in the Netherlands. But besides that, for me she was also the person who was able to bring very special people to the art academy, such as artist, storyteller WILLEM DE RIDDER, the WARMENDAM BROTHERS (Hauser Orkater), her former colleague from the unusual youth news LEONTIEN KEULEMENS, but also the very special radio artist RIK ZAAL, a person who counts for me as one of the most passionate interviewers in the whole of the Netherlands, with, for example, his later interviews from ZAAL OVER DE VLOER

 

However, the moment I went to visit Jacqueline Hoogeveen in Deventer to hand over my own heartfelt newspaper, Jacqueline was suddenly no longer working at the academy. No, when I visited her she had stopped for a while and actually started doing volunteer work at the miraculous THE HOLY HEART CHAPEL near Deventer. I was very surprised to hear this on that day. She had a problem with her leg and could no longer walk properly, so at that time she did the old job that her own father had always done at the end of his life. Believers to visit sick people from a church community called "HOLY HEART CHAPEL". So it was the first time I heard that. The moment I handed her the HEART NEWSPAPER, she suddenly worked in "THE HOLY HEART CHAPEL". I really never expected that. (so I don't believe in coincidence anymore)

 

 

WILLEM DE RIDDER

The second person who had a major influence was the storyteller, Willem de Ridder. Willem de Ridder has been a very inspiring story man for me since before my contact with the art academy in Enschede. The man I already knew from his story series "WILHELMES", a radio play series that I was very moved by.

 

Thanks to the above-described Jaqueline Hoogeveen, I was able to personally meet this very special (fluxus artist) Willem de Ridder on the first day of the art academy in Enschede (DE AKI), and although I did not decide that FLUXUS was minded , I really enjoyed meeting this Fluxus artist.

 

 

(I was later allowed to meet his fellow FLUXUS knowledge artist  WIM T SCHIPPERS during an opening in the photography museum in The Hague, even though that was only after 2003. Of course he also knew Wim Willem very well. And yes, who knows WIM T SCHIPPERS not (Almost everyone in the Netherlands knows at least their voice from BERT & ERNY)

 

My meeting with Willem has always had a great impact on me.

I loved his stories and he was definitely a very inspiring person for me who can never disappear from my life.

We met together in Amsterdam in a café near the Amsterdam Museum Square and I showed him a small book with my paintings and Willem then called him a "great artist", a compliment that I certainly liked, but not for him. was of the utmost importance to me.

 

I was more interested in his stories and so he introduced me to a story evening in which Willem would tell stories and I could really have been fascinated by his way of telling stories for hours on end.

 

But Willem also introduced me to the then so-called "cinema of the future" that he had just launched when I first spoke to him in Amsterdam.

This was in the so-called former MILK FACTORY, so you could experience the cinema of the future with your eyes closed. (I thought that was a great experience)

 

 

In any case, later I met Willem several more times.

 

O.a. in a gallery where I had exhibited and where he also wanted to introduce a very special exhibition with his own story drawings.

 

It was really great, but especially his personal tour that he had devised from the Spirit Gallery in the nearby Stedelijk Museum.

 

 

I have never laughed as much as this truly fantastic invention.

 

 

Yes, Willem de Ridder was truly a man after my own heart, who I will always carry with me and I am happy that I was able to get to know another good friend of his, with a name that could really bring me to faith at a time when I was having a very hard time and had to move on with a broken heart.

 

My very great disappointment in many of the lawyers I might have suddenly encountered in my life was truly indescribable.

 

I also remember well that I saw a lawyer with a heart on television for the first time. This after a fireworks disaster in Volendam.

 

I saw a lawyer with a feeling and I thought that was so special that I immediately wanted him as my lawyer.

It was the Dutch well-known lawyer Wim Anker from the city of Leeuwarden who, together with his brother, had started a law firm in a part of the center of Leeuwarden that was certainly not unknown to me.

 

But the building where these two brothers have their office had also been an old house for Rembrandt van Rijn.

 

I immediately suggested to the "sensitive lawyer" that I would like to donate a large painting to them and expressed my great wish to have Wim as my lawyer.

 

Unfortunately Wim was a criminal lawyer and could not help me, but was interested in receiving my very large painting. I personally brought this painting to the older city center of Leeuwarden, the place where the painting could still be present. (I am once again looking for housing for large paintings and hope to find them again soon)

 

 

Anyway, when I actually personally handed over my heart newspaper to Willem de Ridder, I not only took that newspaper with me, but also a large painting of a knight for Willem.

 

 

It was made based on an etching I had once received from someone.

Willem was very happy with it and then told me again very special stories.

 

He told me that he once fled the Netherlands and went to America and that he then met the special lawyer Arnold Patent.

 

This had been so special and inspiring that Willem could have gotten the idea to return to the Netherlands to introduce a game called SPIEGELOGY in the Netherlands.

Willem had retreated to the Oerd (nature reserve on the Wadden Island of Ameland) for a few months and wrote the book SPIEGELOGIE.

 

 

Willem had also written a special rap for this book. This rap that came on a CD just arrived when I was visiting Willem in Bussum. We then wanted to listen to it together

 

 

His book SPIEGELOGIE turned out to be a huge success and hundreds of fan club groups had spontaneously formed in the Netherlands and Belgium to want to play the so-called fan club game.

 

I was very impressed and immediately bought that SPIEGELOGIE manual. And how was I surprised when I read on one of the first pages a very favorable introduction by a Dutch lawyer to a woman who had the name SAMUELS in her surname?

 

So I had a thing for names and lawyers as I described above, and I certainly wanted to get to know that lawyer in question who appeared in the very special book by my fellow artist WIllem.

But before I actually did this, I considered the name SAMUELS, who was SAMUEL again?

 

 

I decided to do some research into this and looked in the telephone book for the name SAMUEL and I found a foundation that bore this name.

I immediately wanted to call that foundation and ask about the story behind SAMUEL's name.

 

So this very special story of SAMUEL was that he was the very special son of HANNAH.

 

I enjoyed that story over the telephone and thanked the woman from the SAMUEL foundation and wanted to disconnect again.

But then suddenly a question arose:

 

"Sir, wouldn't you like to know more about Bible stories?"

 

because at that time there was just a free online course that she knew was being started.

Why Jesus?

 

Although I didn't really have much interest in the Bible, I agreed to it anyway. So this really became the moment that I actually read my very first Bible with the title: "WHY JESUS?" was sent. And I thoroughly enjoyed the course.

 

But now back to the lawyer of the foreword by Willem de Ridder (my very important man of the heart.)

 

I was able to get to know lawyer Yvonnene Samuels personally and that was really very special.

 

 

And to this day I have a special contact with her. I also joined the Spiegelogie fan club for 2 years, because 2 fan club groups had even emerged in The Hague.

I have had many positive experiences there.

 

 

Of course, a strong bond between me and Willem had developed much earlier. Even when I wanted to leave Enschede again and I actually came to live in the so-called WOMEN'S CLINIC in Amsterdam's Wilhelmina Gasthuis Hospital, my very first wish was to really meet Willem in person.

 

 

 (by the way, the women's clinic turned out to be the hospital where my own mother was born)

 

Advocaten waren mensen die t voor mij  niet meer te vertrouwen waren. Ze bedachten de meest grote onzin verhalen. Totdat ik kennis maakte 

Maak jouw eigen website met JouwWeb